Geoblog.pl    Archi    Podróże    Walia - neolityczno-rzymsko-normansko- ...    Tinkinswood Burial Chamber czy tez moze Siambr Gladdu Tinkinswood

Tinkinswood Burial Chamber czy tez moze Siambr Gladdu Tinkinswood

Wielka Brytania
Wielka Brytania, Tinkinswood Burial Chamber

Mimo obaw jakos udalo sie znalezc to miejsce. Zaparkowalem na malym parkingu pod plotem i przez pole, owcza sciezka :D doszedlem do dolmenu (dolmena ?). Spodziewalem sie troche czegos innego, ale szczegolnie rozczarowany nie bylem. W sumie jak na obiekt sprezd 6000 lat prezentuje sie calkiem niezle :D.

Tinkinswood Burial Chamber powstal ok 4000BC, jest zbudowany z wielkiej kamiennej plyty podpartej mniejszymi stanowiacymi sciany. Rozmiary plyty 7.4mx4.2m i jej ciezar ok 40 ton budza podziw ....Plyta ta ta jest najwieksza wsrod odnalezionych na terenie Anglii komor grobowych. Te kilka tysiecy lat temu grobowiec byl przykryty ziemia ale z czasem ... Powstal ok 1000 lat przed Stonehenge, a odkryty zostal w 1914 roku. W srodku znaleziono 920 ludzkich kosci nalezacych do co najmniej 40 osob.

Mimo niepozornosci tego obiektu warto tu przyjechac, moze nie specjalnie ale bedac w poblizu, lub tak jak ja - po 17 kiedy wszystkie wieksze obiekty sa juz zamkniete