Geoblog.pl    Archi    Podróże    Finlandia. Na dłużej    Dlaczego poziom morza się podnosi, czyli …! Sztuka nowoczesna po fińsku

Dlaczego poziom morza się podnosi, czyli …! Sztuka nowoczesna po fińsku

Finlandia
Finlandia, Helsinki

Różni eko, pro, zieloni, naukowcy, katastroficy i politycy, z prawa, lewa i ze środka… wszyscy oni mówią że musimy więcej zapłacić za lodówkę bo nie można w niej używać freonu, że kominy muszą mieć filtry, samochody katalizatory a ludzie majtki. Co do freonu zdania nie mam, kominy popieram – chyba, samochody – jestem przeciw, z majtkami sprawa jest bardziej skomplikowana ;-).
No, ale oni wszyscy twierdzą że poziom morza się podnosi i twierdzą że to wina cywilizacji. Znaczy, że jak cofniemy się do barbarzyństwa to się polepszy? Dobra, mniejsza z tym – ja odkryłem że to wina ufoków. Tak, ufoków. Jednego z nich dopadłem w Helsinkach i zdążyłem zrobić zdjęcie! Z tegoż jasno wynika, że poziom mórz się podnosi bo ufoki sikają do morza!

Nie mam pojęcia co toto jest. Bladego. Ale jest, lub też był i sikał do basenu portowego w Helsinkach jeszcze kilka dni temu. A wcześniej go nie bylo ;-)