Geoblog.pl    Archi    Podróże    W międzyczasie czyli zobaczone mimochodem - Litwa, Łotwa i Estonia    Dūkštas znaczy Dukszty. Niedostateczna z nawigacji.

Dūkštas znaczy Dukszty. Niedostateczna z nawigacji.

Litwa
Litwa, Dukštas

Dūkštas, znaczy się po prostu Dukszty. Chciałem dojechać do miejscowości Dukszty i odwiedzić cmentarz na którym znajdują się groby polskich żołnierzy z okresu wojny polsko-rosyjskiej i zobaczyć zabytkowy dwór. No i po prostu totalna porażka - może to zmęczenie a może deszcz, ale tak naprawdę niedostatecznie przygotowany wyjazd… cholera, wkurzyłem się niesamowicie. Nie znalazłem cmentarza ani dworu – w sumie nie byłem pewien czy było to w Duksztach czy w niedalekich Starych Duksztach. Na swoje usprawiedliwienie mam tylko to że myślałem – ciekawe dlaczego – że to wioska i wszystko bez problemu znajdę. Okazało się że to spore miasteczko. A to był dopiero początek –pomyliłem drogę i z Dukszt pojechałem inna trasą niż miałem to zaplanowane. W efekcie ominąłem 3 miejscowości które miałem w planie i coraz bardziej zirytowany do jechałem do …