Geoblog.pl    Archi    Podróże    Maroko, czyli klÄ…twa flaminga uderza po raz drugi.    Maraton

Maraton

Maroko
Maroko, Marrakech

Bieg maratoński nie jest ciekawy. Bieganie jest nudne. I jeszcze na dodatek męczące. Człowiek się poci, czasami opluje a czasami jest jeszcze gorzej. Generalnie dla oglądających to raczej nuda – biegną i biegną a później wpadają na metę i koniec. Nuuuuda…. Ja zazwyczaj czasie piegu myślę – co ja tu robie itd. itp. Tym razem też myślę – co za ciężki idiota, ledwo chodzi a biegnie … I co najśmieszniejsze – z bolącą, opuchniętą stopą …biegnie mi się jak nigdy w życiu: lekko jak motyl (co prawda solidnie otłuszczony, ale wciąż motyl) … biegnę na rekord … swój osobisty oczywiście … no i wychodzi słońce i … dupa. Super się biegło, ale gdy słońce wyszło zza chmur to się momentalnie ugotowałem. No nie, nadal zrobiłem najlepszy swój wynik ale niedosyt pozostał – mogło być dużo lepiej. I to tyle – bieg i po biegu, należy się zastanowić jak spędzić resztę pobytu w Maroko. Ale jeszcze ten wieczór to odpoczynek po biegu i ponownie chodzenie po medinie. A, teraz po zmroku Jamaa El Fna wygląda lepiej, dużo lepiej, jeszcze bardziej pierwotnie – gdyby zamiast lamp elektrycznych były pochodnie… dymy z różnych garkuchni i tak unoszą się nad całym placem, minaret pobliskiego meczetu góruje nad całą okolicą… i jeszcze muezini z kilku pobliskich meczetów przekrzykują się zwołując wiernych – to rozumiem, to jest Maroko!